Bølgegang logo

Oplevelsesdesign

Enhver oplevelse begynder med nysgerrighed...

Hvorfor?

Oplevelsesdesign er noget, vi udvikler sammen. Det er en holistisk tilgang til strategiudvikling, og det kan lyde meget akademisk, men når du anvender den rette metode, er det faktisk meget håndgribeligt.


Det kan være helt lavpraktisk som en optimering af serviceoplevelsen hjemmeside eller en ny digital løsning, der bliver optimeret til kundens behov og forventninger og gør det nemmere for dem at være kunde ved dig.


Men det kan også være design af oplevelser i forbindelse med lancering af nye produkter, levendegørelse af din storytelling, udvikling af steders autenticitet og mange andre ting. 

I sidder med den konkrete viden - vi sørger for processen der forløser det kreative potentiale i jeres brand. 

Ideér



 Vi samler alt vores viden fra målgruppeanalysen og kunderejsen og begynder med at tænke rigtig vildt. 

Vi udvælger de ideer, der giver mening og som nogle i virksomheden har lyst til at tage ejerskab på. 

Selektering

Test


The wauw effect

Ideerne udvikles til koncepter og bliver testet på målgruppen. 


 I får et katalog med konkrete ideer, der kan implementeres i jeres virksomhed. 

Enhver oplevelse begynder med nysgerrighed

Oplevelsesdesign går ud på, at designe en service, et produkt, en ydelse osv, med selve oplevelsen som vigtigste element. Et oplevelsesdesign kan trække på mange forskellige discipliner som fx psykologi, arkitektur, etnografi, marketing, visuelt design og mange flere.

Når man arbejder med oplevelsesdesign, er formålet at skabe en oplevelse, som bliver husket. Det kan man for eksempel gøre ved at inddrage sanserne eller ved at gøre oplevelsen interaktiv, så folk selv skal tage aktivt del i dét, der sker. Der er mange metoder til at skabe et godt oplevelsesdesign, og det handler i høj grad om at tænke kreativt. Formålet er at aktivere folk på forskellige måder, så oplevelsen sætter sig i systemet og bliver husket.
Share by: